onsdag den 7. maj 2014

Maskemarkører...

De fleste mennesker ved nok ikke hvad det er... Maskemarkører. Det var hvert fald billedet, der dannede sig herhjemme, da jeg lavede dem, i går.
Det er altså noget, man kan bruge, når man strikker, som navnet siger, for at markere hvor i strikketøjet, man skal huske, at gøre et eller andet bestemt, (tage ind eller ud, ændre i mønster el.)
Så blev familien jo det klogere.
Det var Bjarkens mor, der spurgte, om jeg ikke kunne lave nogle til hende, på bestilling og det var jo en fin lille opgave, så det kunne jeg sagtens. Jeg har set dem lavet rigtig mange steder, efterhånden, så jeg havde en rimeligt god idé om, hvordan jeg skulle bære mig ad...


Det har irriteret mig lidt længe, at jeg har kun havde en af hver, af disse perler.. Det duer jo ikke, at lave øreringe osv. af.. Så der viste disse maskemarkører sig, at være en rigtig god mulighed.

De var ganske nemme at lave. Det eneste jeg brugte ud over perler, var lidt smykkewire, wireklemmer og en fladtang.
Der skule naturligvis være en lykke på hver, som kunne passe på en strikkepind og så nogle perler. Jeg sørgede for, at enderne af de små stykker wire, var gemt godt af vejen, inde i de store perler, så de ikke kan komme til, at sidde fast i strikketøjet, og så satte jeg wireklemmer på, så det hele ikke rykker sig nogen steder.
De blev da meget fine. Jeg er ganske tilfreds. :)


Står du og mangler maskemarkører, og har du ikke mod på, at lave dem selv,  så laver jeg gerne nogle flere..
Jeg går faktisk lidt og leder efter en undskyldning... Jeg har jo materialerne til det. Så skriv endelig til mig, evt. med ønsker til farver eller lignende, så skal jeg se hvad jeg kan gøre. :)

- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar