mandag den 14. april 2014

Flere påskeæg af cernit.

Jo jo.. Flere påskeæg må der til...
Jeg faldt over denne lille fine idé.
Det så nemt og sjovt ud, så det måtte jeg lige prøve.
Jeg endte også med at blive rimeligt glad for resultatet...

Påskeæg DIY


Lige for tiden, bruger jeg mest Cernit, men disse æg, kan laves både af Cernit, fimoler og garanteret også andre typer ler, så det er bare, at gå i gang, med hvad man har.
Det er også en oplagt måde, at få brugt lidt rester på. :)
De kan laves, bare i hvide, det ser ganske fint ud, men jeg syntes mine skulle have lidt mere farve...


Til påskeæg af Cernit eller fimoler, DIY

Diy, Påskeæg, af cernit eller fimoler, ved hjælp af mellemlægsserviet.Jeg startede med, at blande nogle fine pastelfarver, som jeg synes var passende påske-agtige. 
Så delte jeg klumperne af ler, så de fik en mere passende størrelse, og så trykkede jeg dem til flade æggeformer. Jeg havde i forvejen udvalgt mig, en blomstret mellemlægsserviet, og den trykkede jeg let ned i leret, så mønstret blev overført. Jeg startede med at bruge en lille kagerulle, men fandt ud af, at det egentlig var nemmere, at gøre det med fingrene.

Huller i DIY påskeæg af cernit eller fimoler.

Diy, påskeæg af cernit eller fimoler, blomster mønster lavet med mellemlægsserviet Efter lidt overvejelser, fandt jeg på at bruge en kuglepen, der ikke kunne skrive, til at lave huller, til snore, i æggene. Det fungerede overraskende godt. Lidt ligesom en hultang. Jeg stak hul i æggene, uden stiften trykket ud og når jeg så efterfølgende trykkede stiften ud, blev leret der var fjernet fra hullerne presset med ud igen. Det synes jeg selv var temmelig smart. :)

Herefter var der faktisk bare tilbage at bage dem og selvfølgelig udvælge noget snor de skulle hænge i...

Diy, påskeæg af cernit eller fimoler, blomster mønster lavet med mellemlægsserviet

Diy, påskeæg af cernit eller fimoler, blomster mønster lavet med mellemlægsserviet Som altid med Cernit, bliver farverne mørkere, når de bliver bagt. Jeg ved det udmærket godt, på forhånd, men det kommer alligevel lidt bag på mig hver gang.. Så mine fine pastelfarver, endte med, ikke at blive helt så pastelfarvede som jeg havde beregnet, men pyt nu med det. :)

Jeg valgte at binde små stykker kassettebånd, til ophæng, i mine æg.
Det synes jeg gav en sjov effekt.
Diy, påskeæg af cernit eller fimoler, blomster mønster lavet med mellemlægsserviet, nu som øreringe.
Denne påskeægs-metode kan også bruges til, at lave fine øreringe. 
Æggene skal selvfølgelig bare laves lidt mindre. :)

Man kan i øvrigt købe påskeæg, øreringe og en masse andre ting, af mig, i mim Amio butik. :)


- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar