tirsdag den 29. april 2014

Et fjernsyn med hylder

I min familie smider vi aldrig ting ud...
Og det er selvfølgelig løgn, men vi gemmer ret mange ting, som andre mennesker, nok ikke ville gemme..
Vi har f.eks stadig en VHS afspiller, eller to faktisk. Jeg ved ikke om de stadig virker, men vi har dem...
Og vi har fjernsyn...
Fjernsyn med hylder i. Genbrug.

Vi er godt klar over, hvilken vej udviklingen går og jeg tror, på et tidspunkt, det gik op for mine forældre, at hvis vores nuværende fjernsyn, det der er i brug, hvilket er et fladskærms, som vi i øvrigt har arvet, skulle gå i stykker, så ville valget af et nyt, nok ikke lande på et af de andre gamle fjernsyn, vi havde stående, som absolut ikke er fladskærme... (Ja, vi havde et par stykker.)
Så jeg fik lov at skille dem ad. ^^

At sætte hylder i, virkede som en god idé. Så det var altså det det skete..

Mød lige min søde bjørne-kat først, forresten... Det er Emma. Hun er lige så ondskabsfuld som hun ser ud. :)
Jeg ved ikke hvorfor, hun syntes, hun skulle sidde i dette fjernsyn...

Gammelt fjernsyn får nyt liv.

Det aller første der skete, var selvfølgelig, at jeg skilte fjernsynet, helt og aldeles ad. Alle delene, undtagen billedrøret, sorterede jeg og gemte til andre projekter. :)
Derefter var jeg nødt til at vaske det. Sådan nogle gamle fjernsyn samler ufatteligt meget støv, skal jeg hilse og sige...

Så lavede jeg et par skabeloner af karton. En til bunden og en til en hylde. Dem tegnede jeg over på en træplade og savede ud. Det krævede en masse justeringer, at få det til at passe helt, men de færdige hylder blev lige slebet til og så blev de simpelthen bare skruet fast, inde i fjernsynet.
Med genbrugsskruer...

Genbrug. Færdig fjernsyns-reol.

Genbrug, genbrug, genbrug!
Hvis ikke, man skulle have opdaget det, er jeg absolut fan og storforbruger af lige netop genbrug...

Jeg er, i øvrigt, virkelig glad for resultatet... Og jeg har faktisk lavet hylder i to fjernsyn mere. De fungerer som ben, eller fundament nok nærmere, på et sofabord jeg er ved at bygge. Når det er færdigt, skal jeg nok skrive og smide billeder op af det også.. :)

- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar