fredag den 28. marts 2014

3 delt kagefad.

DIY, kagefad, 3-delt, tallerkner, genbrug, underkop, porcelæn, håndtag, byg selv,


Jeg har bygget mig et kagefad.
Det er et godt kagefad.
Tillad mig vise hvordan... :)
Det er egentlig en ganske simpel og ret sjov idé. Men den er rigtig velegnet, hvis man gerne vil lave sig noget personligt. Tallerknerne, jeg har brugt, var nogle vi havde i forvejen. Vi har ret mange blandede tallerkner.
Alternativt vil jeg næsten gerne garantere, at man ikke skal lede længe, i en god genbrugsbutik, for at finde noget at forelske sig i. Sidst jeg var i genbrug, var jeg ved at forlade butikken med tallerkner til 4 forskellige af denne slags kagefad. Jeg har desværre kun brug for et, så jeg endte jo med at måtte begrænse mig. Omend det sikkert ikke, var blevet meget mere, end 100kr, om jeg så havde købt 12 tallerkner.. Det er fantastisk, hvad man kan få for ikke ret mange penge, samtidigt med at man støtter et godt formål og er god for miljøet, men det er nok et emne, der hører til i et andet indlæg, om ikke, i en helt anden blog. :)



Men det eneste man har brug for, til sådan et kagefad, er jo så 3 passende tallerkener og et håndtag.
Jeg har købt mit håndtag her. Derudover skal man bare have et bor, der kan bore i porcelæn, også er man godt kørende.
Man markerer simpelthen bare midten af hver tallerken, med mindre man er rebel og gerne vil have et asymmetrisk kagefad, det kan man også, går jeg ud fra, og det kunne da sikkert se meget sjovt ud. I så fald markere man et andet sted, men pointen er, at der skal bores og det er en god idé, at have gjort sig klart, hvor man vil bore, inden man går i gang. Når man borer, skal man være lidt forsigtig, for tallerknerne kan godt finde på at knække. Når hullerne er boret, er det nok en god idé lige at vaske støvet af sine tallerkner også skal de ellers bare samles.

DIY, kagefad, 3-delt, tallerkner, genbrug, underkop, porcelæn, håndtag, byg selv, dele, adskilt

Alt hvad man skal bruge nu, ud over tallerkner, hører med i pakken med håndtaget. Først er der en lille skrue, på den sætter man en metalskive og derefter en plastikskive, så den største tallerken, så en plastik skive, så en af midterpindene, så en metalskive, plastikskive, mellem tallerken osv. indtil man er færdig også skal det hele bare skrues fast sammen.

DIY, kagefad, 3-delt, tallerkner, genbrug, underkop, porcelæn, håndtag, byg selv, kransekage konfekt, lækre kokostoppe, blå marengs kys, sunde paleo dadel kugler, opskrift, kakao, opskrifter
DIY, kagefad, 3-delt, tallerkner, genbrug, underkop, porcelæn, håndtag, byg selv, kransekage konfekt, lækre kokostoppe, blå marengs kys, sunde paleo dadel kugler, opskrift, kakao, opskrifter





















Da jeg var færdig med mit fad, måtte der jo fyld på...
Her kan i se mine opskrifter på Marengs kys, Kransekage konfekt, Kokostoppe og Dadelkugler.


- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar