fredag den 21. marts 2014

Grise af cernit

 Følgende er en guide, til en gris af Cernit, den kan sagtens laves uden golfbold, hvilket jeg muligvis vil anbefale, forklaring af det, kan man se i mit indlæg om at have ting indeni sine Cernit/Fimo figurer og at lære af sine fejl.




diy cernit gris jule pynt, blå sløjfe, babyblå fimo ler polymer clay farve blanding, gul, hvid, rød
Som start blandede jeg en god lyserød hudfarve. Det tog jeg en lille klump fra af, som skal bruges, til ører, hale og tryne, lidt senere. Her lagde jeg resten af min Cernit udenpå en golfbold med skruer boret i ved ben og hoved, det gav mig en grov form, at gå efter og en størrelse hvor det er lidt nemmere at se detaljerne på billeder.

diy cernit gris jule pynt, blå sløjfe, babyblå fimo ler polymer clay, formet
Uanset om man har golfbold eller andet, eller ikke noget indeni, skal klumpen her formes, til et groft udsnit af en gris. Jeg har formet den rund, med en blød spids, som hoved og fire buler som ben.


diy cernit gris jule pynt, blå sløjfe, babyblå fimo ler polymer clay, ører
Så skal der ører på, de er lavet af to små kugler Cernit, af det jeg tog fra tidligere. Kuglerne trykker jeg flade og hver flad cirkel får et lille buk i den ene side, så skal ørerne spidses og derefter trykkes folden på hvert øre flad og presses fast, der hvor de skal side på grisen.
Trynen her er bare lavet af en kugle der er trykket flad.


diy cernit gris jule pynt, blå sløjfe, babyblå fimo ler polymer clay, hale og tryne,
Halen, har jeg lavet ved at tage en lille kugle og rulle den ud således at den er tyk i den ene ende og tynd i den anden. Den trykkes forsigtigt fast på bagen af grisen, i en lille krølle.
Næseborene, er lavet af to bittesmå sorte kugler der er trykket fast i trynen.


diy cernit gris jule pynt, blå sløjfe, babyblå fimo ler polymer clay, øjne, øje,
Øjne laver jeg ved hjælp af to små hvide kugler, to lidt mindre sorte kugler og to bittesmå hvide kugler, som er placeret og trykket flade oven på hinanden en af gangen.


diy, cernit gris jule pynt, blå sløjfe, babyblå fimo ler polymer clay, blå sløjfe
Jeg har besluttet af mine grise skulle have sløjfer, for jeg synes de så lidt nøgne og kedelige ud.
Sløjfen har jeg lavet ved at tage en klump blå Cernit og rulle til en lang tynd pølse, jeg så har trykket flad og viklet en gang omkring maven på grisen, så har jeg lavet den ene lykke, skåret "båndet" skævt over, lavet den anden lykke og igen skåret enden skævt.


diy cernit gris jule pynt, blå sløjfe, babyblå fimo ler polymer clay
Derpå har jeg laver "knuden" ved at tage et lille stykke "bånd" og lægge tværs over midten af lykkerne så samlingen er skjult. Så er der kun tilbage, at rette kanterne til og trykke "båndet" under grisen, fladt, så den står stabilt, også skal den ellers bages.


Jeg håber, i har fundet denne guide, brugbar og fornøjelig. :)


Man kan købe grise og andre figurer, lavet af mig, her.

- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar