mandag den 17. marts 2014

Græskar af cernit - Guide.

Græskar, cernit fimo ler polymer clay orange diy

Som mit (andet) første indlæg på denne blog, tænkte jeg at en lille guide, ville være en fin ting.
Det passer måske ikke helt til sæsonen, men jeg synes alligevel det er en god, lille, simpel sag at starte med. Også er den her jo, når vi nærmer os Halloween og den slags ;)

Altså græskar...
I dette tilfælde lavet af Cernit. Man kan sagtens lave det af Fimo-ler og garanteret også andre typer ler, men de 2, er hvad, jeg selv, har mest erfaring med.
Størrelse kan man selvfølgelig helt selv bestemme. Jeg har god erfaring med, at lave dem uden på andre ting, både for, at give noget størrelse, da har jeg f.eks haft sten indeni, men også for at give mine græskar en funktion, i form af øreringe eller -stikkere, halskæder, magneter, nipsenåle osv.

Men lad os da endelig starte :

Græskar, cernit fimo ler polymer clay orange diy
Som det første må man jo finde eller blande den ønskede farve, jeg blander stort set altid, det kræver måske lidt øvelse og justering, at ramme den farve man ønsker, men i bund og grund: Rød og gul giver orange, så det er det vi blander her. Jeg startede med at tilføje for meget rød, så jeg måtte justere efter med en klump gul mere, hvorefter resultatet var mig tilfredsstillende.
Græskar, cernit fimo ler polymer clay orange diy
Derpå, formede jeg min orange klump cernit, til en kugle og begyndte ganske forsigtigt, at presse små riller i, startende fra midten i toppen og sluttende på midten, i bunden. Sådan fortsatte jeg med passende mellemrum, til jeg var nået hele vejen rundt. Så lavede jeg rillerne lidt dybere samtidigt med at jeg afrundede deres kanter, det forsatte jeg med til jeg var tilfreds.

Græskar, cernit fimo ler polymer clay orange diy
Sidste skridt var at blande en lille smule grøn, (af gul og blå) rulle det en smule "pølse"-formet og sætte det fast øverst i midten af, det nu næsten færdige græskar. Det eneste der faktisk mangler herefter er at få det bagt! :D

Bemærk: Cernit bliver en smule mørkere i farverne når man bager det!

Er man interesseret i at købe græskar af denne slags, af mig, kan det gøres her. :)



Alt imens jeg fik gjort dette græskar færdigt, var det blevet frokosttid, men det kan i se mere om på min madblog. ;)

Frokost, varmrøget laks, æg, purløg, mad lækker


Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar