tirsdag den 15. april 2014

DIY - Små fine skåle af mellemlægs-servietter.


Nemme, DIY, små skåle

Her er endnu en idé, til at få brugt nogle af de mange smukke, arvede mellemlægsservietter...
Jeg har, med rigtig stor succes, forsøgt mig med denne lampe, og i den forbindelse faldt jeg også over disse skåle af mellemlægsservietter, som jeg syntes, det var nærliggende også at give et forsøg...

DIY, nemme små skåle af  mellemlægsservietter.





I stedet for, at lave dem, med sukkervand, brugte jeg dog, en rest trælim, fra produktionen af min lampe, som jeg fortyndede en smule, med lidt vand.
Jeg tænkte, at det ville holde lidt bedre.
Det var en teori..
Jeg ved faktisk ikke om det passer i virkeligheden, men jeg havde jo altså en rest trælim, jeg fik brugt :)




Derudover brugte jeg selvfølgelig:
Mellemlægsservietter, 4 stk
Og dertil 2 skåle 
2 stk. 6-kantede syltetøjsglas
Husholdningsfilm
Elastikker,
En pensel
Og en avis til underlag.




Jeg startede med, at sprede avis ud på bordet, så beklædte jeg bundene af alle 4 skåle og glas med husholdningsfilm, for at mellemlægsservietterne blev lettere, at få af igen, i stedet for bare at blive limet fast.




Dernæst gik jeg i gang med, at pensle lim på mellemlægsservietterne.
Da de var grundigt væddet i limen, lagde jeg en mellemlægsserviet over hver sin skål eller glas og formede dem lidt til.
De 6-kantede syltetøjsglas satte jeg 3 elastikker omkring så de holdt formen bedre.
Og så lod jeg dem tørre.



Da mellemlægsservietterne var tørre, lirkede jeg dem, forsigtigt, af mine skåle og glas...
 

Et voilà...

Nu er jeg 4 fine skåle rigere... :)
DIY nemme, fine skåle af mellemlægsservietter.

DIY, Doily

 - Lærke / Æ

2 kommentarer: